Madness in the kitchen

Pirított zöldségek tönkölybúzával – Stir-fried vegetables with spelt

Az egyik kedvenc téli életem, mert gyors, melengeti a testet és a lelket, mert csípős és színes.

pirított zöldségek tönkölybúzával

Hozzávalók:

– egy centi gyömbér
– 1 hagyma
– 1 répa
– 1/4 káposzta
– más zöldség, pl. nálunk van a fagyasztóban kápia paprika kockákra vágva, de lehet borsó, vagy bármi szezonális, ami pirítható
– 1 ek zsiradék
– chilipehely
– szójaszósz
– lenmag

Töltelék: barna rizs vagy tönkölybúza, esetleg tészta (ebből a teljeskirölésű az igazi)

Nagyon sok étel, amit készítünk és ázsiai jellegű így kezdődik: tedd a zsiradékot a serpenyőbe, szórj rá lenmagot (esetleg fekete mustármagot, szezámmagot is), amikor elkezdenek ugrálni, akkor mehet hozzá a csíkokra vágott hagyma és a gyömbérpálcikák.

Majd a csíkokra vágott répa, káposzta és egyéb zöldség. Nem kell nagyon sokáig pirítani, jó, ha roppanós marad minden. A “tölteléket” ki kell főzni, hozzáadni, és a végén még egy kis szójaszósszal összepirítani. Ennyi!

A tányéron a kis rózsaszín gömböcök pedig sütőben sütött, negyedbe vágott hónapos retek. Só, bors és kis kókuszzsír társaságában sültek. Számomra nagy meglepetés volt milyen finom és egyszerű!

pirított zöldségek tönkölybúzával

************************************************************************************************
This is one of my favorite winter dishes, it’s fast, it warms up the body and the soul, it’s colorful and spicy.

pirított zöldségek tönkölybúzával

Ingredients:

– an inch of ginger cut into small sticks
– 1 onion sliced
– 1 carrot sliced
– 1/4 cabbage sliced
– Other vegetables, for example we have some red peppers cut into cubes in the freezer, but you can use peas, or whatever is seasonal
– 1 tbsp oil
– chili flakes
– soy sauce
– flaxseed

Plus: brown rice, spelt or whole grain pasta.

A lot of asian style dish start with the following: put some oil in a pan, throw in the flaxseed (or/and mustard seed, sesame seeds), when they start to jump add the sliced onion and ginger sticks.

Then you add the other vegetables. Don’t overcook them, it’s better if they stay crunchy. In the meantime cook the rice or grain, pasta. When everything is ready bring them together, add some soy sauce and give it a little more frying. That’s it!

On the plate you see those little rosie veggies. Those are radishes baked in the oven with salt, pepper and some coconut oil. They are amazing and simle!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *